به گزارش پایگه اطلاع‌رسانی مهندس بدری، صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با تاکید بر گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: امن‌ترین، کوتاهترین و مناسب‌ترین مسیر ارتباط حمل و نقل جاده‌ای و ریلی ایران با جمهوری آذربایجان و مشخصا شهر باکو، استان اردبیل و مرز مغان در شهرستان بیله سوار است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث راه‌آهن اردبیل – مغان و به دنبال آن اتصال ریلی استان اردبیل به شبکه ریلی کشور جمهوری آذربایجان، مکمل راه‌آهن اردبیل-میانه است و به همین منظور پیگیری‌های گسترده‌ای در سطح ملی در این راستا در مجلس صورت گرفت و خوشبختانه مطالعه و اجرای راه آهن اردبیل-مغان در سال‌های 96 و 97 ردیف بودجه‌ای پیدا کرد.

بدری با اشاره به لزوم توسعه بزرگراهی جاده‌های استان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجمع نمایندگان استان از ابتدای فعالیت مجلس دهم، مطالعه باند دوم و چهارخطه کردن جاده مشکین‌شهر – پارس‌آباد و محور ترانزیتی بیله سوار-پارس‌آباد – سه‌راهی سربند و محور ترانزیتی بیله سوار-گرمی-سه‌راهی صحرا در بودجه سال 97 آورده شده است. که اینها همه در راستای استفاده از ظرفیت استان و تبدیل پتانسیل ها از بالقوه به بالفعل از طریق اجرائ بزرگراهها و اتصال اردبیل به مرکز کشور و استانهای همجوار و کشور آذربایجان بصورت بزرگراهی صورت گرفته و با قدرت پیگیری عملیاتی شدن و اتمام آنها  از طریق فاینانس و . . . خواهیم بود.

وی در پایان احیای نقش ارتباطی موثر و تاریخی استان اردبیل در منطقه با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی را گام نخست و اولویت اول استان در مسیر توسعه عنوان کرد.